درباره وبلاگ


این وبلاگ برای آگاهی اندشه جوانان نسبت به این زمانه است که دجال آخر الزمان چه چیزی است یا چه کسی است. قابل توجه خوانندگان عزیز این وبلاگ حقیر من این مطالب را گلچین وتعدادی را از سایت های جامع برداشته ام ومطالبی را از خود نوشته ام امیدوارم از این وبلاگ راضی باشید.
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 13842
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

تا ظهور
برای آگاهی جوانان این مرز و بوم




ویژگی های مهارت‌های زندگی در عصر غیبت
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: برای ساختن یک جامعه مهدوی باید برای هر دوره زندگی برنامه مشخصی داشته باشیم.
حجت الاسلام محمدرضا درّانی در سلسله نشست‌های تخصصی مهدویت با موضوع مهارت‌های زندگی در عصر غیبت که شب گذشته در سالن کوثر برگزار شد، اظهار کرد: امام زمان(عج) حاضر است ولی ظاهر نیست و تمامی ادیان از جمله ادیان ابراهیمی و مذاهب بنیادگرا به موعود معتقد هستند و وجه تمایز مسلمانان و آنان در این است که مسلمانان به موعود موجود اعتقاد دارند ولی موعود این ادیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در روزگار غیبت، امام زمان(عج) در زندگی ما حضور دارد و ساخت یک جامعه مهدوی نیازمند فراهم کردن برخی زمینه‌ها در جامعه است.

عضوهیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه باید از دو دیدگاه مادی و الهی برای ساختن جامعه مهدوی برنامه‌ریزی کنیم، توضیح داد: در دیدگاه مادی پنج مرحله وجود دارد که شیطان برای هر مرحله از آن برنامه‌ریزی دارد که عبارتند از لهو که بازی بی‌هدف است، لعب بازی هدف‌دار و مخصوص دوران کودکی است و دیگری زینت که در دوران نوجوانی و جوانی برای فرد ارزشمند می‌شود، در دوره میانسالی افراد به داشته‌های خود تفاخر می‌کنند و بعد از سنین ۵۰ سالگی افراد به فکر تکاثر هستند و این در حالیست که نگاه توحیدی به این پنج مرحله متفاوت بوده و نگاه دین اسلام یک نگاه تعادلی است.

درّانی بیان کرد: سه نوع معنویت شرق، غرب و اسلام وجود دارد که اصالت معنویت در شرق رنج، در غرب لذت و اصالت معنویت در اسلام کمال است؛ در اسلام رنج و لذت وجود دارد اما بر پایه عقلانیت و معرفت و در تعادل است.

وی اعلام کرد: در قرآن کریم ۴۰۰ امر و ۲۰۰ نهی عنوان شده که خداوند برای هر نهی دو جانشین معرفی کرده است، آیه ۳۱ سوره اعراف «کلوا و شربوا و لا تسرفوا» نمونه‌ای از نهی‌های خداوند است که در مقابل زیاده‌روی دو جانشین معرفی می‌کند و می‌فرماید « بخورید و بیاشامید ولی زیاده‌روی نکنید».

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: در دوران غیبت کبری دسترسی به امام عصر وجود ندارد و این در صورتی است که در عصر ائمه اطهار(ع) مردم کوچکترین مسائل خود را با آنان در میان می‌گذاشتند.

وی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) اسلام از مدار اصلی خود خارج شد و با وجود گسترش کمی، از لحاظ کیفی گسترش نیافت و این به خاطر این بود که یهود عقاید خود را به مسلمانان عرضه کرد و اکنون بعد از ۱۴۰۰ سال قرائت‌های مختلفی از اسلام وجود دارد و به همین دلیل ائمه اطهار(ع) بعد از عاشورا شیوه مبارزه خود را تغییر دادند و به مبارزه علمی روی آوردند و زیارت جامعه کبیره در این میان نقش بسزایی را ایفا کرد.

درّانی افزود: با ظهور حضرت مهدی(عج) دین خالص الهی برای مردم عرضه می‌شود و مردم عنوان می‌کنند که دین جدیدی آمده است.

وی تصریح کرد: معرفت به امام زمان(عج) مهمترین معرفتی است که در دوران غیبت باید داشته باشیم و طبق سخنان حضرت علی(ع) "در دوران غیبت مردم از گرفتاری شدید، بلای طولانی، کم طاقتی و هراس در رنج هستند".

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران بیان کرد: مهارت در آراستگی به عدالت نخستین مهارتی است که باید در دوران غیبت آموخت و عدالت و تساوی با یگدیگر فرق دارند، عدالت به معنی قرار گرفتن هر چیز در جایگاه حقیقی و اصلی خود است.

وی افزود: اساس دین عدل و توحید است و عدالت را باید از خود آغاز کنیم اگر منتظر امام زمان(عج) عدل را درک نکند در زمان عدالت امام زمان (عج) سخت زندگی خواهد داشت.
پایان خبر/ن
مرجع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ايسنا)




پنج شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: 23:58 ::  نويسنده : حمید رضا زارعی

صفحه قبل 1 صفحه بعد